Vedetele TikTok se plâng de câștigurile FOARTE mici

Vedetele TikTok se plâng de câștigurile FOARTE mici

A face parte din fondul creatorilor TikTok este aparent mult mai puțin profitabil decât ar părea, chiar și pentru unele dintre cele mai mari vedete ale aplicației. În ultimele zile, unii TikTokkeri de mare profil au făcut pasul neobișnuit de a face publice cât de mult – sau, în acest caz, cât de puțin – câștigă din fond.

TikTok este încă relativ la început în ceea ce privește monetizarea pentru creatori. În loc de un aranjament de partajare a veniturilor, cum ar fi Programul de parteneriat YouTube, TikTok își plătește vedetele de top dintr-un fond al creatorilor.

Lansat în 2020, fondul a început cu 200 de milioane de dolari, iar TikTok a declarat anul trecut că a crescut fondul la 1 miliard de dolari în următorii trei ani în SUA, dar compania nu a oferit detalii despre cât a distribuit sau cât de mult a distribuit.

Dar, potrivit unui streamer proeminent, majoritatea creatorilor câștigă foarte puțin.

Săptămâna trecută, Hank Green, care are peste 6 milioane de urmăritori pe TikTok, a distribuit un videoclip pe YouTube intitulat „Deci… TikTok e nasol”. În videoclipul de 24 de minute, el detaliază experiența sa în fondul de creatori al TikTok și estimează că în prezent câștigă aproximativ 2,5 cenți la 1.000 de vizualizări pe platformă – o fracțiune din ceea ce câștigă pe YouTube și aproximativ jumătate din ceea ce câștigase anterior pe TikTok.

Problema, așa cum o explică el, este că TikTok oferă unui număr din ce în ce mai mare de creatori o parte dintr-un „fond” ce ramâne același. Acest fond nu este legat de veniturile TikTok sau de popularitatea sa în creștere vertiginoasă.

Rezultatul este că fiecare creator face din ce în ce mai puțin, chiar dacă TikTok devine mai de succes. „Din cauza modului în care TikTok împarte multă audiență între mulți creatori, aceasta ajunge să fie mai puțin de un dolar pe zi pentru majoritatea oamenilor din fondul creatorilor”, a spus el.

Green, a cărui participare la fondul creatorilor a fost promovată anterior de TikTok într-o postare pe blogul corporației, a spus că fondurile creatorilor nu sunt rele în sine, dar că aranjamentul actual al TikTok îi împiedică pe creatori să se poată întreține în mod adecvat.

Comentariile sale i-au determinat pe alții să-și împărtășească frustrările cu TikTok. Safwan AhmedMia, care folosește SuperSaf pe TikTok, a distribuit videoclipul lui Green împreună cu o captură de ecran a câștigurilor sale din TikTok: 112,04 GBP (aproximativ 151 USD). „Atât am câștigat din TikTok Creator Fund din aprilie 2021, cu peste 25 de milioane de vizualizări în acel timp”, a scris el.

Apoi, Jimmy Donaldson, streamerul cunoscut sub numele de Mr. Beast, și-a împărtășit câștigurile din TikTok. Conform capturii de ecran, el a câștigat puțin sub 15.000 USD din aplicație, cu câștiguri zilnice între 18 USD și 32 USD în ianuarie. După cum subliniază The Information, asta se ridică la mai puțin de 10.000 de dolari pe an de la TikTok, în ciuda estimării sale că a primit „peste un miliard de vizualizări” în aplicație.

Acest număr este deosebit de scăzut, având în vedere că Donaldson este cel mai mare câștigător al YouTube și a câștigat 54 de milioane de dolari pe platformă în 2021.

Nu este clar cât de mult experiența lui Green, AhmedMia și Donaldson o reflectă pe cea a altor creatori din fond. Dar TikTok nu a oferit o explicație alternativă despre motivul pentru care creatorii săi câștigă atât de puțin.

„Fondul pentru creatori este una dintre multele moduri prin care creatorii pot câștiga bani pe TikTok”, a spus un purtător de cuvânt TikTok într-o declarație, arătând spre piața creatorilor a companiei, care îi ajută pe creatori să potrivească cu potențialii sponsori. „Continuăm să ascultăm și să căutăm feedback din partea comunității noastre de creatori și să ne dezvoltăm funcțiile pentru a îmbunătăți experiența celor din program.”

Este adevărat că fondul creatorului nu este singurul mod în care vedetele TikTok câștigă bani din aplicație. Aplicația are o funcție de bacșiș, deși nu este încă disponibilă pentru toată lumea. De asemenea, creatorii colaborează în mod regulat cu mărcile, iar aceste oferte pot valora milioane pentru cei mai influenți utilizatori ai aplicației.

Dar încheierea unei înțelegeri cu o marcă majoră necesită timp și efort și este posibil ca această opțiune să nu fie disponibilă pentru creatorii mai puțin cunoscuți. Și, deoarece TikTok nu are o funcție de partajare a veniturilor, fondul este acum singura modalitate prin care creatorii pot fi plătiți direct de companie.

În altă parte, aplicația testează alte funcții de monetizare pentru creatori. Experimentează cu funcții de abonament, care le-ar permite creatorilor să mute în mod eficient o parte din conținutul lor în spatele unui paywall. Caracteristicile par să fie într-o fază incipientă, iar compania nu a spus când sau chiar dacă, caracteristica ar putea fi disponibilă mai pe scară largă.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Scroll to Top